Low row med TRX

Använd TRX för att göra low row och träna dina armar, rygg och axlar på en och samma gång.

Kvinna tränar med TRX.

Så gör du low row med TRX

TRX-ställning

  • Stå bakom TRX:en och sträck ut remmarna till mittenmarkeringen.
  • Ju längre fram du går, desto tuffare blir övningen – och omvänt.

Så gör du

  • Ta tag i handtagen, luta dig tillbaka, sträck ut armarna och vänd handflatorna mot varandra. Håll knäna lätt böjda.
  • Andas ut medan du drar dig framåt, så du böjer armarna med armbågarna pekandes bakåt.
  • Andas in och sträck ut armarna igen.
  • Spänn magmusklerna och håll ryggen rak.
  • Det är viktigt att du gör övningen kontrollerat och långsamt, så du kan känna att du använder armmusklerna och inte drar med axlarna.
  • Gör övningen i 30 sekunder om du är nybörjare och i 1 minut om du är van.
De mest lästa artiklarna just nu

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background