Hamstringlyft med benöppning med TRX

Använd din TRX för den här övningen och träna rumpa, lår och vader.

Hamstringlyft med TRX

Så gör du hamstringlyft med benöppning med TRX

TRX-ställning

  • Lägg dig ner på ryggen och dra remmarna till den nedre markeringen.

Så gör du

  • Placera fötterna i banden och flexa dem. Lyft bakdelen från golvet samtidigt som du pressar ner hälarna i banden.
  • Andas ut och öppna upp benen åt sidorna, andas in och för ihop dem igen. Bli kvar uppe i luften under hela övningen.
  • Kom ihåg att spänna magmusklerna och undvik att svanka i ryggen. Böj eventuellt knäna lite, om du får ont i rygg eller knän under övningen.
  • Kom ner och vila på golvet.
  • Gör övningen i 30 sekunder om du är nybörjare och i 1 minut om du är van.

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background