Onsdag – High knees burpees

Få upp pulsen och förbränn massor av kalorier med high knees burpees

Kvinna gör knälyft, vit bakgrund.

BURPEE CHALLENGE På onsdagen ska du göra high knees burpees.

© Jakob Helbig

Så gör du

Här ska du först göra fyra höga knälyft, varefter du gör en klassisk burpee: Stå med fötterna med höftbredds avstånd. Räta på ryggen och spänn magen. Nu ska du göra fyra höga knän i snabbt tempo. Två på varje ben. Därefter ska du göra en vanlig burpee. Börja sedan om från början med höga knän igen. Gör övningen så snabbt du kan.

Burpees är en av de övningar där du maximerar din förbränning och ökar din muskelmassa i förhållande till ditt kroppsfett. Men har du koll på tekniken? Få det här!

Kolla hur du gör i videon här under

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background