Onsdag – High knees burpees

Få upp pulsen och förbränn massor av kalorier med high knees burpees

Kvinna gör knälyft, vit bakgrund.

BURPEE CHALLENGE På onsdagen ska du göra high knees burpees.

© Jakob Helbig

Så gör du

Här ska du först göra fyra höga knälyft, varefter du gör en klassisk burpee: Stå med fötterna med höftbredds avstånd. Räta på ryggen och spänn magen. Nu ska du göra fyra höga knän i snabbt tempo. Två på varje ben. Därefter ska du göra en vanlig burpee. Börja sedan om från början med höga knän igen. Gör övningen så snabbt du kan.

Burpees är en av de övningar där du maximerar din förbränning och ökar din muskelmassa i förhållande till ditt kroppsfett. Men har du koll på tekniken? Få det här!

Kolla hur du gör i videon här under

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background