Råstark med burpees

Vågar du anta utmaningen? Häng med på I FORMs burpee-challenge och få en stark och vältränad kropp på rekordtid.

Kvinna i plankan

BURPEE-CHALLENGE 7 burpees – 1 för varje dag hela veckan! Häng med på burpee-challenge.

© Jakob Helbig

Burpees för hela veckan

Programmet ger dig 7 olika burpees – 1 för varje dag i veckan. Du börjar vecka 1 med att varje dag göra 10 repetitioner av dagens burpee, så snabbt du kan. Därefter ökar du antalet med 10 repetitioner per vecka. Vecka 2 ska du alltså göra 20 burpees/dag, och vecka 5 avslutar du med att göra 50 repetitioner/dag.

  • Vecka 1 - 10 repetitioner
  • Vecka 2 - 20 repetitioner
  • Vecka 3 - 30 repetitioner
  • Vecka 4 - 40 repetitioner
  • Vecka 5 - 50 repetitioner

Det viktiga är att värma upp innan du kör igång, t ex med lätt löpning, cykling eller leduppvärmning.

Burpees stärker din kondition och gör dig starkare. Men har du koll på tekniken? Få det här!

KOM IHÅG! För att få maximal effekt är det viktigt att du gör dina burpees så snabbt du kan.

Lycka till!

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background