Kvinna i plankan
Kvinna i plankan

Nu är den här, I FORMs burpee-challenge, som på 5 veckor ger dig en stark och tonad kropp. Sååå – är du redo?

© Jakob Helbig

Råstark med burpees

Vågar du anta utmaningen? Häng med på I FORMs 5-veckors burpee-challenge och få en stark och vältränad kropp på rekordtid.

27 juli 2016 av Marianne Korsgaard

Burpees för hela veckan

Programmet ger dig 7 olika burpees – 1 för varje dag i veckan. Du börjar vecka 1 med att varje dag göra 10 repetitioner av dagens burpee, så snabbt du kan. Därefter ökar du antalet med 10 repetitioner per vecka. Vecka 2 ska du alltså göra 20 burpees/dag, och vecka 5 avslutar du med att göra 50 repetitioner/dag.


  • Vecka 1 - 10 repetitioner
  • Vecka 2 - 20 repetitioner
  • Vecka 3 - 30 repetitioner
  • Vecka 4 - 40 repetitioner
  • Vecka 5 - 50 repetitioner

Det viktiga är att värma upp innan du kör igång, t ex med lätt löpning, cykling eller leduppvärmning. 

Burpees är en av de övningar där du maximerar din förbränning och ökar din muskelmassa i förhållande till ditt kroppsfett. Men har du koll på tekniken? Få det här!

KOM IHÅG! För att få maximal effekt är det viktigt att du gör dina burpees så snabbt du kan.

Lycka till!

Nå ditt mål 2018!

Kanske är du intresserad av ...

I FORM tipsar