Så gör du liggande twist

Låt vardag vara vardag men hitta en stund att njuta för dig själv. Med den här yogaövningen får du ro i hela kroppen.

Kvinna gör yoga.

Liggande twist

Löser upp spänningar i nedre ryggen och i bäckenet.

Så gör du

  • Ligg med armarna ut åt sidan. Böj knäna och sätt fötterna i mattan med stort avstånd mellan.
  • Rör benen från sida till sida – som vindrutetorkarna på en bil – medan du håller fötterna i mattan.
  • Du kan ev röra huvudet från sida till sida. Det lossar lite på nacken.
  • Övningens längd: Gör övningen i ca 2 minuter

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background