Så gör du axelbrygga med stöd

Den här yogaövningen byter ut stress och oro mot välbefinnande och lugn. Se här hur du gör.

Kvinna gör yoga på brygga.

Axelbrygga med stöd

Övningen sträcker och öppnar upp i framsidan av kroppen och höfterna – och förbereder kroppen för axelståendet. Har en upplyftande effekt på humöret.

Så gör du

  • Ligg på mattan med böjda ben. Sträck din ryggrad och nacke.
  • Lyft upp höfterna 2–3 gånger, samtidigt som du pressar ner armarna i mattan.
  • Lyft nu upp höfterna och placera en kloss under korsbenet/höfterna. Det är viktigt att du INTE lägger den under ländryggen.
  • Fläta ihop fingrarna under kroppen och rulla överarmarna utåt.
  • Pressa armarna ner i golvet så du öppnar upp i bröstet och axlarna.
  • Övningens längd: Bli kvar så i 1–2 minuter.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background