Så gör du axelstående

Det kan ta lite tid att träna upp kropp och huvud i yoga, men det är det värt. Den här yogaövningen hjälper dig på traven.

Kvinna gör yoga på brygga.

Axelstående

Den här övningen kallas The Mother of all Asanas och har en harmoniserande verkan på alla kroppens system samt en balanserande effekt på sinnet.

Så gör du

  • Lägg en filt under axlarna/den översta delen av ryggen.
  • Lyft upp knäna till bröstet, fläta ihop fingrarna under dig och rulla därefter överarmarna utåt.
  • Svinga dig upp på axlarna medan du böjer armbågarna och placerar händerna på ryggen. Räta upp ryggen.
  • Sträck benen så att fötterna pekar rakt upp – var stark i benen. Pressa armbågarna ner i golvet.
  • Övningens längd: Bli kvar så i 5 minuter – och med tiden 10–15 minuter.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background