Få ny energi med avstressande yogaprogram

Du blir inte bara smidigare av yoga. Med det här yogaprogrammet tränar du också hjärnan så att den kan få ro och du kan stressa ner.

Kvinna tränar yoga utomhus

Yoga kan med fördel tränar utomhus, så du får frisk luft till hjärnan och ett skönt ordel dyrkes udendørs, så du får frisk luft til hjernen og et tiltrængt pusterum til kroppen.

I en värld där det ofta är många saker samtidigt kan det vara skönt att få lugn och ro ibland. Här är yoga skönt, för det hjälper kroppen i balans och hjärnan att slappna av.

I det här yogaprogrammet lär du dig att jobba med din andning. En lugn och kontrollerad andning kan nämligen ge dig mer energi och hjälpa dig att spänna av i musklerna och stressa av i hjärnan. Med en lugn och smidig kropp får du också ett lugnt och smidigt sinne – och det kan hjälpa dig att få mental energi i vardagen.

Programmet är en blandning av yogaövningar, andningsövningar och meditation från den klassiska hatha yogan.

Klicka här och läs mer om yoga och få yogaprogram

SÅ ANVÄNDER DU PROGRAMMET

  • Kör igenom hela programmet två eller tre gånger i veckan för optimal effekt. Totalt tar det cirka 30 minuter att gå igenom övningarna.
  • Du kan även välja att bara göra några av övningarna eller bara göra andningsövningar och meditation – till exempel som förberedelse inför en speciell situation där du behöver vara extra alert.
  • För att få en bra avslutning är ett bra tips att ligga ner platt på rygg och slappna av i några minuter när du är klar med programmet.