Planka med rörelse

Med övningen planka med rörelse kan du glömma allt om gäddhäng och se fram emot en platt och stark mage istället.

Planka med rörelse

  • Stå i planka på underarmarna. Spänn magmusklerna, håll ryggen rak och titta ner i golvet.
  • Växla mellan att stå i planka på underarmarna och med raka armar. Börja med att lyfta höger underarm, sätt sedan höger hand i golvet, sträck armen och gör likadant med vänster arm.
  • När du står med båda armarna raka, ska du ner på underarmarna igen. Gå ner på höger underarm först.
  • Upprepa övningen, men börja nu med att lyfta vänster underarm.
  • OBS! Under övningen står du på tårna med spända magmuskler och rak rygg. Titta ner i golvet för att undvika ont i nacken.

Detta får du ut av övningen

  • Du säger hejdå till gäddhänget och får samtidigt en platt, vältränad mage.

Video: Se hur du gör övningen

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background