Så gör du bear crawl

Träna hela kroppen och boosta ämnesomsättningen med övningen bear crawl.

Bear crawl

  • Stå på alla fyra och lyft dig upp på tå.
  • Föreställ dig att du måste gå som en björn. Börja med att röra höger arm och vänster ben samtidigt och sedan vänster arm och höger ben.
  • Spänn magmusklerna, håll ryggen rak och titta ner i golvet. Om du har problem med den här rörelsen, gör den då långsamt.
  • Gå baklänges om rörelsen är för lätt.
  • Kom ihåg att håll nere höfter och rumpa under hela övningen.

Detta får du ut av övningen

  • Du tränar både överkropp, ben, armar och kärnmuskulatur – och boostar blodcirkulationen.

Video: Se hur du gör övningen

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background