Så gör du crab walk

När du gör crab walk använder du hela kroppen och speciellt gäddhänget får sig en omgång!

Crab walk

  • Gå ner på händer och fötter med magen uppåt. Sätt handflatorna under kroppen och låt fingrarna peka framåt.
  • Lyft höfterna, sätt hälarna under knäna, lyft bröstet och pressa ihop axlarna.
  • Gå sedan fram och tillbaka i 30 sekunder så snabbt du kan.

Detta får du ut av övningen

  • En riktigt bra övning för dig som är stel i ländryggen och om du har gäddhäng. Du tränar även hela ryggen och magmusklerna samt ökar förbränningen.

Video: Se hur du gör övningen

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background