Så gör du crab walk

När du gör crab walk använder du hela kroppen och speciellt gäddhänget får sig en omgång!

Crab walk

  • Gå ner på händer och fötter med magen uppåt. Sätt handflatorna under kroppen och låt fingrarna peka framåt.
  • Lyft höfterna, sätt hälarna under knäna, lyft bröstet och pressa ihop axlarna.
  • Gå sedan fram och tillbaka i 30 sekunder så snabbt du kan.

Detta får du ut av övningen

  • En riktigt bra övning för dig som är stel i ländryggen och om du har gäddhäng. Du tränar även hela ryggen och magmusklerna samt ökar förbränningen.

Video: Se hur du gör övningen

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background