Pulsing Barre – Squat med boll

Vill du ha en fastare rumpa och innerlår som inte hänger? Då finns det goda råd att hämta här. Den här styrkeövningen lyfter och stramar upp rumpa, lår och innerlår.

Squat med boll, Pulsing Barre

Så gör du squat med boll

Startposition

  • Stå höftbrett isär med benen och fötterna framåt.
  • Placera bollen mellan låren rakt över knäna och låt den sticka ut framför dig.
  • Lägg en hand på barren.
  • Sträck dig lång genom ryggen och spänn magmuskler och bäckenbotten.

Squats är övningen framför alla. Men har du koll på grundtekniken? Se den här.

Rörelse

  • Andas ut och böj benen till en vinkel på cirka 90 grader.
  • Kolla att du har knäna rakt över hälarna, och att baken är längre bak än hälarna.
  • Håll överkroppen framför dig med lång rygg så att du kan hålla balansen.
  • Andas in och sträck på dig igen.
  • Kom ihåg att varje gång du sträcker på dig ska du spänna baken och öppna höften så att du verkligen får tag i baken och lårens baksida.
  • Stanna nere efter sista repetitionen, då du pressar så mycket du kan på bollen med låren.

Repetitioner: 3 set med 8 x squat med boll + 8 x press på bollen.

Saknar du en bra stretchövning med fokus på innerlåren? Kolla då in den här!

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background