Pulsing Barre – Grand plié

Du behöver inte en massa redskap för att bli slank och stark. Med den här Pulsing Barre-övningen tränar du lår, rumpa och vader.

Grand plié, Pulsing Barre

Så gör du grand plié

Startposition

  • Stå med båda händerna på barren.
  • Stå med benen isär och fötterna ut åt sidan.
  • Sträck på dig så att du blir lång genom ryggen och spänn magmuskler och bäckenbotten.

Rörelse

  • Andas ut och böj på båda benen, så att du har knäna över hälarna och inte faller inåt.
  • Andas in när du sträcker på benen.
  • Håll den sista repetitionen med böjda ben och lyft växelvis en häl i taget.
  • Stötta dig bara lätt med händerna och låt benen jobba.

Repetitioner: 3 set med 8 grand plié + 8 x hällyft med växelvis höger och vänster fot.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background