Pulsing Barre – Grand plié

Du behöver inte en massa redskap för att bli slank och stark. Med den här Pulsing Barre-övningen tränar du lår, rumpa och vader.

Grand plié, Pulsing Barre

Så gör du grand plié

Startposition

  • Stå med båda händerna på barren.
  • Stå med benen isär och fötterna ut åt sidan.
  • Sträck på dig så att du blir lång genom ryggen och spänn magmuskler och bäckenbotten.

Rörelse

  • Andas ut och böj på båda benen, så att du har knäna över hälarna och inte faller inåt.
  • Andas in när du sträcker på benen.
  • Håll den sista repetitionen med böjda ben och lyft växelvis en häl i taget.
  • Stötta dig bara lätt med händerna och låt benen jobba.

Repetitioner: 3 set med 8 grand plié + 8 x hällyft med växelvis höger och vänster fot.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background