Pulsing Barre – Tådipp med boll

Du behöver inte all världens maskiner och tunga vikter för att få en platt mage. Den här styrkeövningen är rolig, enkel och ger garanterat ömma magmuskler – och så kan du göra den hemma på vardagsrumsgolvet!

Pulsing Barre, tådipp med boll

Så gör du tådipp med boll

Startposition

  • Lägg dig ner och placera bollen under den översta delen av ryggen, lite över skulderbladen.
  • Fläta ihop fingrarna bakom huvudet, pressa ner länden helt i underlaget, och låt den förbli så under hela övningen.
  • Lyft fötterna och håll benen i en vinkel på cirka 90 grader så att knäna inte kommer in mot kroppen längre än höfterna.
  • Spänn mag­muskler och bäckenbotten.

Rörelse

  • Andas ut och dippa ner tårna på ena foten så långt ner mot underlaget som du kan.
  • Andas in och lyft upp foten igen.
  • Repetera med andra foten.
  • Det är mycket viktigt att dina mag­muskler fortfarande är spända.
  • Håll ihop benen i luften efter den sista repetitionen och gör nu små pulser med överkroppen upp mot knäna.
  • Andas ut varje gång du pulsar uppåt.

Repetitioner: 3 set med 8 x tådipp + 8 x puls.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background