Pulsing Barre – Flamingo med boll

Sätt fokus på baklåren och rumpan med den här styrkeövningen.

Flamingo med boll, Pulsing Barre

Så gör du flamingo med boll

Startposition

  • Stå med fötterna parallellt, böj ett ben bakåt och ha bollen i knävecket.
  • Håll en hand på barren.
  • Håll båda knäna i linje.
  • Flexa foten på det lyfta benet, och böj lite på knäet på det ben du står på.
  • Sträck på dig och spänn mage och bäckenbotten.

Rörelse

  • Andas ut och dra benet med bollen bakåt så långt du kan utan att svanka i ryggen.
  • Andas in och kom tillbaka knä mot knä igen.
  • Ha benet kvar bakåt efter den sista repetitionen och gör nu små pulser (10 centimeter upp och ner) med benet.
  • Lyft sedan benet med bollen ut åt sidan och tillbaka knä mot knä.
  • Låt benet vara ute åt sidan efter sista repetitionen och gör nu små pulser (10 centimeter upp och ner).
  • Byt ben och börja om från början.

Repetitioner: 3 set med varje ben; 8 x drag bakåt + 8 x puls och 8 lyft åt sidan + 8 x puls.

Newsletter background