Strama upp kroppen med pulsing Barre-träning

Pulsing Barre-övningarna kombinerar pilates, balett och styrketräning. Det kommer att kännas som att musklerna brinner, men det är meningen och du belönas med vältränade ben, tajt bak samt en platt mage.

Frida Hallqvist och Maria Lucia, pulsing barre.

DE 5 PULSING BARRE-ÖVNINGARNA – får mjölksyran att rinna till i musklerna. Och det är precis det som är meningen.

© Jakob Helbig

Intensiv mjölksyraträning

Övningarna kallas ”Pulsing Barre” eftersom det ingår små pulsrörelser i alla övningar. När du pulsar gör du intensiv mjölksyra­träning som tränar dina muskler till det yttersta och som ger en brännande känsla när mjölk­syran samlas i musklerna. Mjölksyraträning främjar din prestation och ökar din förmåga att pressa dig själv.

Resultat: trimmade ben och bak, platt mage och starka armar.

Det behöver du

En barre eller en stol/ett bord för att hålla balansen, en redondoboll (kostar cirka 60 kronor) och kanske en träningsmatta.

Så ofta ska du träna

Gör programmet 4 gånger i veckan.

Se de 5 Pulsing Barre-övningarna här under.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background