Kvinna tränar med TRX. Styrketräning.
© Jakob Helbig

7 TRX-övningar för hela kroppen

Bli stark med remmar och sele. Träning med TRX är både roligt och effektivt och med I FORMs TRX-träningsprogram garanterar vi att du blir fit på rekordtid.

20 maj 2016 av Frida Hallqvist

7 TRX-övningar för hela kroppen

Så gör du

  • Kör övningarna som en serie i den ordning som beskrivs här.
  • Pausa i 30 sekunder mellan varje övning.
  • När du har gjort alla 7 övningar en gång börjar du om från början och gör hela setet 2 gånger till.
  • Gör TRX-programmet 3 gånger i veckan. Kompletterar du TRX-träningen med t ex löpning eller cykling, kan du träna TRX 1–2 gånger per vecka.

Få en rak och fin rygg med tre effektiva ryggövningar

Så ställer du in din TRX

  • Handtagen: TRX:en har två handtag. Det “hårda” cylinderhandtaget är för händerna, medan remhandtaget undertill är till för fötterna.
  • Remmarna: Remmarna har tre gula markeringar, överst, mellan och nederst. Remmarna justeras så att TRX:en passar för övningen.
  • Låset: Tryck ner det svarta låset och mata ner båda remändarna när du vill göra TRX:en längre. Stoppa ner dem en åt gången när du vill ha den kortare.

Nå ditt mål 2020

Kanske är du intresserad av ...

På vilket sätt gör du störst insats för klimatet?


I FORM tipsar