Camilla tränade 10 minuter om dagen: “Jag har blivit mycket starkare”

Camilla, 36, hade inte tränat på två år när hon tackade ja till att testa I FORMs träningsuniversum och träna bara 10 minuter om dagen 5 dagar i veckan. Se hennes överraskande resultat här.

Leende kvinna i träningskläder med en vattenflaska i handen.

FAVORITPROGRAM. Se, vilka träningsprogram som tog Camilla genom de 8 veckornas träning.

© Thomas Dahl

Efter två år med för mycket arbete och nästan ingen motion var Camilla motiverad att komma igång med träningen. Hon behövde en spark i baken och en träningsrutin som hon klarade av i en hektisk vardag med barn och jobb. Tillsammans med Camilla testade vi därför hur stor skillnad så lite som 10 minuters träning 5 gånger i veckan egentligen gör. Vi kan redan nu avslöja att hon blev rätt mycket starkare...

Vad har varit det bästa under de åtta veckorna?
Var ska jag börja? Det har varit otroligt att vara med! Jag har fått mycket mer energi och det har givit mig blodat tand att fortsätta träna. 10 minuter ger verkligen något.

Kan du känna en skillnad?
Jag har blivit mycket mer uthållig, jag blir mindre andfådd och jag har blivit starkare – framförallt i benen. Det märkte jag när jag var ute och sprang häromdagen, och det gjorde mig helt hög! Min kroppshållning har blivit bättre också, och nu har jag faktiskt börjat propagera för träning för andra med dålig hållning, ha ha.

Är det något som har överraskat dig?
Jag blev förvånad över hur lite som egentligen krävs för att hålla sig i form. Alla klarar 10 minuter. Det har blivit mitt motto.

Vad tycker du om träningsvideorna online?
Hela träningsuniversumet är fantastiskt. Det är riktigt bra att man kan markera sina favoritprogram. För mig fungerade det bäst att casta träningspassen till en stor skärm.

Vilket är ditt favoritprogram?
Jag tyckte mycket om Fit på ett kick 5 och Fit på ett kick 7. Generellt tycker jag mycket om magprogrammen, men jag undvek alla program som innehöll övningen froggers, haha.

Vill du fortsätta träna?
Ja! Min partner har också hängt på, och ni försöker vi träna 10 minuter både morgon och kväll.

Sätt träningen i system. Rutiner är avgörande för att projektet ska lyckas.
— Camilla

“Alla klarar 10 minuter” Det blev Camillas motto.

© Thomas Dahl

Camillas resultat

Både före och efter de 8 veckorna fyllde Camilla i ett kort frågeformulär, och den personliga tränaren Christina Heick tes- tade hennes styrka och kondition. Se här hur det gick:

Newsletter background