Mette tränade 10 minuter om dagen: “Min mage har blivit starkare”

När 42-åriga Mette flyttade ut från staden och fick barn blev det svårt att hitta tid till träning. Nu har hon tränat hemma i bara 10 minuter 5 dagar i veckan med I FORMs träningsuniversum. Och det har gjort stort skillnad!

Leende kvinna i träningskläder

KÄNSLAN i kroppen efter att ha tränat är något av det bästa som Mette tar med sig från de 8 veckorna.

© Thomas Dahl

“Jag vill VÄLDIGT gärna testa appen!” Så skrev 42-åriga Mette, när vi efterlyste kvinnor som ville testa vår app och vårt träningsuniversum. Som så många andra kvinnor mott i karriären och familjelivet hade hon nämligen prioriterat bort träningen. Här kan du se hur det gick för henne när hon testade hur stor skillnad så lite som 10 minuters träning 5 gånger i veckan egentligen gör.

Vad har varit det bästa med de 8 veckorna?
Det har verkligen varit en lyckad upplevelse. Jag har fått en så mycket bättre självkänsla av att vara med.

Självkänsla? Kan du utveckla?
Jag mår mycket bättre i mig själv. Jag mådde inte dåligt innan, men jag mår bara så bra av att jag har lyckats genomföra det här. Jag känner mig grym.

Märker du fler skillnader?
Jag fick snabbt mycket mer energi och är faktiskt överraskad över hur stark jag har blivit. Jag kan t ex se på min mage att jag har fått fler magmuskler, och jag får inte heller ont i mitt knä längre, när jag springer. Det är verkligen skönt.

Vad tycker du om vårt träningsutbud online?
Det är superbra! Jag lyssnade på musik under tiden och leddes genom passet av I FORMs leende tränare på skärmen.

Vilket är ditt favoritprogram?
Fit på ett kick 5 för tränade, eftersom det innehåller många olika övningar och det gillar jag.

Tränar du fortfarande, och ska du fortsätta?
Jag tränar dessvärre inte just nu, för jag har precis haft corona och har börjat på ett nytt jobb, men min plan är att komma igång igen. Istället för att träna 10 minuter alla vardagar ska jag träna 20 minuter tre gånger i veckan.

Hitta den tidpunkt på dagen som passar dig bäst och håll dig till den.
— Mette

Squat blev snabbt Mettes favoritövning.

© Thomas Dahl

Mettes resultat

Både före och efter de 8 veckorna fyllde Mette i ett kort frågeformulär, och den personliga tränaren Christina Heick testade hennes styrka och kondition. Se här hur det gick:

Newsletter background