“Äntligen har jag lyckats pressa mig själv”

Efter 20 år med misslyckade försök att komma igång med träningen sa 35-åriga Bettina ja till att testa I FORMs träningsuniversum. Se här vad hon uppnådde genom att bara träna 10 minuter, 5 dagar i veckan.

Leende kvinna i träningskläder med armarna i kors.

BETTINA kunde göra 8 armhävningar på knä innan de 8 veckornas träning började. Nu är det helt annorlunda!

© Thomas Dahl

Som ung var Bettina i bra form. Hon dansade och var aktiv. När hon fick barn var det svårt för henne att hitta tid och energi till att träna. Hon vill gärna komma igång, men det behövde vara enkelt – därför bad vi henne att testa hur stor skillnad så lite som 10 minuters träning, gånger i veckan, egentligen gör. Som du kan läsa längre ner har det gjort en stor skillnad för Bettina, som äntligen har lyckats pressa sig själv. Receptet? Det är enkelt – och fritt fram att kopiera.

Vad har varit det bästa med de 8 veckorna?
Det har varit riktigt bra att kunna träna “tillsammans med” tränaren i appen. Trots att jag ju tränade själv har det faktiskt inte känts så.

Vad har varit jobbigast?
Att komma igång när motivationen haltade. Jag har varit tvungen att slå ifrån hjärnan och bara få det gjort.

Märker du någon skillnad?
Ja! Jag har fått mer muskler i benen, mina kläder är lite lösare i midjan, jag har fått mer energi och jag blir inte längre lika andfådd när jag går i trappor.

Är det något som har överraskat dig under tiden?
Jag är förvånad över att jag faktiskt har börjat tycka att det är kul att träna.

Hur fann du träningsglädjen?
Jag dansade en del som ung och var i okej form, men under tjugo år har det inte varit något som har lyckats få mig att hitta glädjen med motion. Men nu har jag hittat den – kanske för att jag äntligen har lyckats pressa mig själv. Det känns fantastiskt!

Vilket är ditt favoritprogram?
Jag är ganska stark i benen och därför gillar jag det här träningsprogrammet. När jag verkligen ville pressa mig själv valde jag “Powerträning som hjälper viktminskningen på vägen”.
Vill du fortsätta träna?
Ja. Det ger mig ett mentalt andrum att höja musiken och ge järnet i 10 minuter när jag annars bara skulle glo på min telefon.

Bara gör det! Koppla från hjärnan och få det gjort.
— Bettina

Särskilt benen har blivit starkare efter de 8 veckorna.

© Thomas Dahl

Bettinas resultat

Både före och efter de 8 veckorna fyllde Bettina i ett kort frågeformulär, och den personliga tränaren Christina Heick testa- de hennes styrka och kondition. Se här hur det gick:

Newsletter background