Styrketräning på liten budget

Träning behöver varken ske på gymmet eller med hjälp av en massa dyra redskap. I FORMs träningsexpert Michelle Kristensen ger dig här ett effektivt och roligt styrketräningsprogram med tre billiga och enkla hushållsredskap, som många redan har hemma.

13 maj 2016

Så ska du träna

Uppvärmning: Se till att värma upp i 10 minuter, innan du börjar med övningarna. Det är viktigt att få rört alla leder, få upp pulsen lite och bli varm i kroppen. Om du saknar inspiration till uppvärmningen, kan du hitta övningar på iform.se.

Träning: Efter uppvärmningen är det dags att träna med de tre redskapen här. Du kan självklart också använda liknande redskap, som du tycker lämpar sig. Du ska totalt göra 6 övningar med dem. Övningarna ska få upp din puls och stärka kroppen.

Repetitioner: Totalt ska du göra de 6 övningarna i 4 rundor. Du gör alltså först övning 1 följt av övning 2, därefter övning 3, osv. Försök att göra så korta pausersom möjligt mellan varje övning - det bästa är om du inte pausar alls. När du har kört igenom de 6 övningarna, pausar du i 2 minuter, innan du börjar om från början igen.

Kom ihåg att stretcha efteråt och beröm dig själv för ett bra träningspass!

Nå ditt mål 2020

Kanske är du intresserad av ...

I FORM tipsar