Styrketräning på liten budget

Träning behöver varken ske på gymmet eller med hjälp av en massa dyra redskap. I FORMs träningsexpert Michelle Kristensen ger dig här ett effektivt och roligt styrketräningsprogram med tre billiga och enkla hushållsredskap, som många redan har hemma.

Så ska du träna

Uppvärmning: Se till att värma upp i 10 minuter, innan du börjar med övningarna. Det är viktigt att få rört alla leder, få upp pulsen lite och bli varm i kroppen. Om du saknar inspiration till uppvärmningen, kan du hitta övningar på iform.se.

Träning: Efter uppvärmningen är det dags att träna med de tre redskapen här. Du kan självklart också använda liknande redskap, som du tycker lämpar sig. Du ska totalt göra 6 övningar med dem. Övningarna ska få upp din puls och stärka kroppen.

Repetitioner: Totalt ska du göra de 6 övningarna i 4 rundor. Du gör alltså först övning 1 följt av övning 2, därefter övning 3, osv. Försök att göra så korta pausersom möjligt mellan varje övning - det bästa är om du inte pausar alls. När du har kört igenom de 6 övningarna, pausar du i 2 minuter, innan du börjar om från början igen.

Kom ihåg att stretcha efteråt och beröm dig själv för ett bra träningspass!

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background