Så gör du ben- och armlyft med kvast

Den här övningen visar att du inte behöver dyra träningsredskap för att få platt mage.

Kvinna ligger på golvet med kvast och sträckta ben

Ben- och armlyft med kvast

  • Lägg dig på ryggen och håll kvastskaftet över dig med raka armar. Sträck också upp benen.
  • För ett ben ner mot golvet samtidigt som du för kvastskaftet bakåt och nedåt.
  • När ben och händer är några få centimeter över golvet, drar du upp dem igen och avslutar med ett litet lyft i överkroppen, så kvastskaftet nuddar skenbenen.
  • Gå nu ner igen – denna gången med motsatt ben.
  • Antal: Gör totalt 7 st på varje ben.

Se övningen på video

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background