Så gör du ben- och armlyft med kvast

Den här övningen visar att du inte behöver dyra träningsredskap för att få platt mage.

Kvinna ligger på golvet med kvast och sträckta ben

Ben- och armlyft med kvast

  • Lägg dig på ryggen och håll kvastskaftet över dig med raka armar. Sträck också upp benen.
  • För ett ben ner mot golvet samtidigt som du för kvastskaftet bakåt och nedåt.
  • När ben och händer är några få centimeter över golvet, drar du upp dem igen och avslutar med ett litet lyft i överkroppen, så kvastskaftet nuddar skenbenen.
  • Gå nu ner igen – denna gången med motsatt ben.
  • Antal: Gör totalt 7 st på varje ben.

Se övningen på video

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background