Så gör du en balansövning

Med ett kvastskaft i händerna kan du både få fast rumpa och förbättra din balans.

kvinna böjer sig med kvast

Balansövning med kvast

  • Håll kvastskaftet bredare än axelbredds avstånd och sträck upp armarna över huvudet.
  • Lyft därpå höger ben och böj knäet, så du har 90 graders vinkel i både höft och knä.
  • Dra nu höger ben bakåt, medan du böjer vänster ben, lutar överkroppen framåt och låter kvastskaftet röra ankeln.
  • Du ska böja benet du står på en del för att kunna nå.
  • Kom därefter upp till utgångspositionen igen.
  • Antal: Gör totalt 10 st på varje ben.

Se övningen på video

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background