Sneda crunches

Spänn magmusklerna och få en märkbar effekt på både styrka, kondition och hälsa med det här cirkelträningsprogrammet. Här får du övningen sneda crunches.

Kvinna gör sneda crunches på stranden. Cirkelträning.

Kom igång med cirkelträning

Så gör du sneda crunches

  • Lägg dig helt utsträckt på rygg med händerna över huvudet. Gör dig lång.
  • Lyft upp höger arm, vänster ben och överkroppen från golvet och rör vid vänster ben med höger hand.
  • Du ska ända upp och sitta på rumpan, men fortfarande vara bakåtlutad.
  • Gå långsamt ner till utgångsposition igen och lyft sedan upp vänster arm och höger ben.
  • 20 repetitioner (10 på varje arm/ben).
  • OBS! Du får gärna pendla med armen som ska lyftas och pressa mot sanden med motsatt arm, så att det blir lättare att komma upp.

Burpees är en av de övningar där du maximerar din förbränning och ökar din muskelmassa i förhållande till ditt kroppsfett. Men har du koll på tekniken? Få det här!

Se övningen på video här under.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background