Breda knäböj med twist

Cirkelträning kräver bara ett redskap och det är något du alltid har med dig, nämligen dig själv. Så var du än är i skogen eller på stranden kan du alltid hitta tid för att göra breda squats med twist.

Kvinna gör squats med twist. Cirkelträning.

Kom igång med cirkelträning

Så gör du breda squats med twist

  • Ställ dig med cirka en meters avstånd mellan fötterna och låt dem peka en aning ut åt sidan.
  • Böj så långt ner i knäna som möjligt som om du ska sätta dig på en stol så att rumpan går ner mot marken.
  • Skjut sedan ifrån först med höger ben, sträck vänster ben och för ihop höger ben och vänster armbåge.
  • Gå ner till utgångspositionen igen, och kör nu vänster ben upp till höger armbåge.
  • 20 repetitioner.
  • OBS! Håll hela tiden överkroppen upprätt och titta framåt. Använd magen när du utför övningen då armbågar och knäna vidrör varandra.

Squats är övningen framför alla. Men har du koll på grundtekniken? Se den här.

Se övningen på video längst ner i artikeln.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background