Bli stark på 20 minuter med cirkelträning

Med cirkelträning kan du på bara 20 minuter stärka alla kroppens muskler och du behöver bara ett redskap: dig själv.

Tjejer springer på stranden. Cirkelträning.

Bra jobbat! Gör gärna cirkelträningen ihop med en kompis – det blir mycket roligare och ökar chansen att det blir av.

© wichmann+bendtsen

Bli stark på nolltid med cirkelträning

Glöm kettlebells, hantlar och andra styrketräningsredskap. Världens bästa redskap har du med dig var du än befinner dig: din egen kroppsvikt!

Med I FORMs cirkelträningsprogram stärker du hela kroppen helt utan redskap.

SÅ GÖR DU:

  • Värm upp ordentligt.
  • Kör igenom programmet tre gånger – och gärna fler gånger om du har energi och styrka kvar efter de tre första cirkelträningsrundorna.
  • Pausa inte mellan övningarna.
  • När du har gjort alla sex övningarna förtjänar du en minuts paus innan du kör igång igen.

Få en rak och fin rygg med tre effektiva ryggövningar

Uppvärmning till cirkelträning

Svinga med armar och ben, spring lite fram och tillbaka i sanden och hoppa lite på stället innan du sätter full fart och börjar med övningarna.

Se alla övningar längst ner i artikeln.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background