Tjejer springer på stranden. Cirkelträning.

Bra jobbat! Gör gärna cirkelträningen ihop med en kompis – det blir mycket roligare och ökar chansen att det blir av. 

© wichmann+bendtsen

Bli stark på 20 minuter med cirkelträning

Med cirkelträning kan du på bara 20 minuter stärka alla kroppens muskler och du behöver bara ett redskap: dig själv.

23 juni 2016 av Michelle Kristensen

Bli stark på nolltid med cirkelträning

Glöm kettlebells, hantlar och andra styrketräningsredskap. Världens bästa redskap har du med dig var du än befinner dig: din egen kroppsvikt!

Med I FORMs cirkelträningsprogram stärker du hela kroppen helt utan redskap.

SÅ GÖR DU:

  • Värm upp ordentligt.
  • Kör igenom programmet tre gånger – och gärna fler gånger om du har energi och styrka kvar efter de tre första cirkelträningsrundorna.
  • Pausa inte mellan övningarna.
  • När du har gjort alla sex övningarna förtjänar du en minuts paus innan du kör igång igen. 

Få en rak och fin rygg med tre effektiva ryggövningar

Uppvärmning till cirkelträning

Svinga med armar och ben, spring lite fram och tillbaka i sanden och hoppa lite på stället innan du sätter full fart och börjar med övningarna.

Se alla övningar längst ner i artikeln.

Nå ditt mål 2019!

Kanske är du intresserad av ...

I FORM tipsar