Korsande utfall med hopp

Cirkelträning stärker och formar alla kroppens muskler och övningen korsande utfall med hopp är inget undantag.

Två kvinnor gör utfall på stranden. Cirkelträning.

Kom igång med cirkelträning

Så gör du korsande utfall med hopp

  • Ställ dig med en knytnävsbredd mellan fötterna och vikten på vänster ben. Höger fot ska upp på tå.
  • För höger ben bakåt och korsa det bakom vänster ben och böj i vänster knä samtidigt som höger trampdyna är i marken.
  • Skjut sedan ifrån med vänster ben så att du hoppar uppåt och kommer tillbaka till utgångspositionen.
  • 12 repetitioner på varje ben (24 totalt).
  • OBS! Föreställ dig att det finns en vägg framför ditt ansikte när du går bakåt/neråt i bakåtgående utfallsposition, då försäkrar du dig om att du går rakt uppåt och neråt.

Se övningen på video längst ner i artikeln.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background