Korsande utfall med hopp

Cirkelträning stärker och formar alla kroppens muskler och övningen korsande utfall med hopp är inget undantag.

Två kvinnor gör utfall på stranden. Cirkelträning.

Kom igång med cirkelträning

Så gör du korsande utfall med hopp

  • Ställ dig med en knytnävsbredd mellan fötterna och vikten på vänster ben. Höger fot ska upp på tå.
  • För höger ben bakåt och korsa det bakom vänster ben och böj i vänster knä samtidigt som höger trampdyna är i marken.
  • Skjut sedan ifrån med vänster ben så att du hoppar uppåt och kommer tillbaka till utgångspositionen.
  • 12 repetitioner på varje ben (24 totalt).
  • OBS! Föreställ dig att det finns en vägg framför ditt ansikte när du går bakåt/neråt i bakåtgående utfallsposition, då försäkrar du dig om att du går rakt uppåt och neråt.

Se övningen på video längst ner i artikeln.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background