Armhävningar med förskjutning

Glöm kettlebells och tunga vikter. Med cirkelträning ska du bara använda ett redskap: dig själv. Prova armhävningar med förskjutning och känn hur effektivt det är.

Kvinnor gör armhävningar på stranden. Cirkelträning.

Kom igång med cirkelträning

Så gör du armhävningar med förskjutning

  • Placera fötter (eller knän) och händer i sanden. Händernas avstånd ska vara bredare än axlarna.
  • Sänk rumpan så att du står i en rak, uppåtgående linje.
  • Böj nu i armbågarna och utför fem armhävningar.
  • Sätt sedan höger hand framför vänster, gör fem armhävningar och avsluta med att sätta vänster hand framför höger – och utför fem nya armhävningar.
  • 15 repetitioner.
  • OBS! Det är bröstet som ska ner mot marken. Håll nacken i förlängning av ryggraden och rumpan nere.

Se övningen på video längst ner i artikeln.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background