Burpees till ditt cirkelsträningsprogram

Om du inte har fått upp pulsen ännu så kommer den säkert upp efter dessa burpees, som är den sista övningen i ditt cirkelträningsprogram.

Kvinna gör burpee, cirkelträning.

Kom igång med cirkelträning

Så gör du burpees

  • Ligg på magen med händerna och tårna i marken.
  • Lyft dig upp från marken genom att skjuta ifrån med dina händer och fötter så att du kommer till sittande ställning (på huk).
  • Härifrån hoppar du upp i luften, klappar ihop händerna över huvudet och går ner till liggande utgångsposition igen.
  • 15 repetitioner.
  • OBS! Pausa inte mellan varje burpee, utan utför övningen i en snabb och glidande rörelse.

Burpees är en av de övningar där du maximerar din förbränning och ökar din muskelmassa i förhållande till ditt kroppsfett. Men har du koll på tekniken? Få det här!

Se övningen på video här under.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background