Burpees till ditt cirkelsträningsprogram

Om du inte har fått upp pulsen ännu så kommer den säkert upp efter dessa burpees, som är den sista övningen i ditt cirkelträningsprogram.

Kvinna gör burpee, cirkelträning.

Kom igång med cirkelträning

Så gör du burpees

  • Ligg på magen med händerna och tårna i marken.
  • Lyft dig upp från marken genom att skjuta ifrån med dina händer och fötter så att du kommer till sittande ställning (på huk).
  • Härifrån hoppar du upp i luften, klappar ihop händerna över huvudet och går ner till liggande utgångsposition igen.
  • 15 repetitioner.
  • OBS! Pausa inte mellan varje burpee, utan utför övningen i en snabb och glidande rörelse.

Burpees är en av de övningar där du maximerar din förbränning och ökar din muskelmassa i förhållande till ditt kroppsfett. Men har du koll på tekniken? Få det här!

Se övningen på video här under.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background