Så gör du sumo deadlift high pull

Med den här övningen kommer du att svettas och bli öm i hela kroppen – samtidigt som du ökar din muskelmassa och förbränner dina fettdepåer.

Kvinna lyfter vikt

Sumo deadlift high pull

Så gör du

  • Stå med fötterna lite bredare än med höftbredds avstånd.
  • Vänd knän och fötter en aning utåt.
  • Kettlebellen är placerad på golvet mellan dina ben.
  • Rulla fram axlarna så att bröstet kommer fram och du rätar upp dig naturligt i ryggen.
  • Gå ner i en squat, ta tag i din kettlebell och räta upp dig, samtidigt som du drar kettlebellen hela vägen upp till bröstkorgen.
  • Armbågarna pekar snett upp mot taket.
  • Sänk kontrollerat kettlebellen ner mot golvet.
  • Antal: Upprepa 15 gånger.

Burpees är en av de övningar där du maximerar din förbränning och ökar din muskelmassa i förhållande till ditt kroppsfett. Men har du koll på tekniken? Få det här!

Se övningen på video

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background