Så gör du hand release push-ups

Styrketräningsövningar som ökar din muskelmassa, vilket ökar din förbränning. Med tillräckligt med repetitioner får du snabbt en vältränad kropp.

Kvinna ligger och kvinna gör push-ups

Hand release push-ups

Så gör du

  • Lägg dig ner på golvet med händerna placerade lite bredare än med axelbredds avstånd.
  • Spänn magen.
  • Skjut ifrån explosivt med händer och armar och lyft upp dig själv från golvet genom att sträcka armarna.
  • Återgå till startpositionen, lyft händerna snabbt från golvet och börja om.
  • Antal: Upprepa 15 gånger.

Se övningen på video

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background