Så gör du hand release push-ups

Styrketräningsövningar som ökar din muskelmassa, vilket ökar din förbränning. Med tillräckligt med repetitioner får du snabbt en vältränad kropp.

Kvinna ligger och kvinna gör push-ups

Hand release push-ups

Så gör du

  • Lägg dig ner på golvet med händerna placerade lite bredare än med axelbredds avstånd.
  • Spänn magen.
  • Skjut ifrån explosivt med händer och armar och lyft upp dig själv från golvet genom att sträcka armarna.
  • Återgå till startpositionen, lyft händerna snabbt från golvet och börja om.
  • Antal: Upprepa 15 gånger.

Se övningen på video

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background