Yogaställning med tricepspress

Gör dig redo för en riktig utmaning för dina tricepsmuskler - här kommer en riktigt intensiv tricepsövning med yogaställning.

Så gör du övningen

  • Stå på tå och lägg kroppsvikten på armarna. Rumpan ska vara den högsta punkten. Håll huvudet mellan axlarna.
  • Böj armarna utåt, så att huvudet kommer närmare golvet. Sträck ut armarna igen. Spänn magmusklerna och håll den här positionen.
  • Lätt 7–8 repetioner.
  • Vältränad 10–12 repetioner.
  • Muskler som tränas Triceps intensivt. Bonus för den främre delen av deltamuskeln

Se övningen på video

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background