Axelpress med väska

Del 1 av träningsprogrammet förutsätter varken mycket tid eller utrustning. Här kan du lära dig att göra axelpress med en väska.

Så gör du övningen

  • Det här ska du använda Väska med 5 fyllda 2-litersvattenflaskor. 10 kilo totalt.
  • Stå med fötterna axelbrett isär. Håll väskan framför dig med böjda armar.
  • Hitta balansen och se till att du har ett ordentligt grepp om väskan så att du inte tappar den.
  • Sträck armarna rakt upp över huvudet. Spänn magmusklerna och undvik att svanka med ryggen.
  • För långsamt ner väskan och upprepa övningen.
  • Lätt 10–12 repetioner.
  • Vältränad 18–20 repetioner.
  • Muskler som tränas Deltamuskeln och triceps.

Se övningen på video

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background