Yoga push-up

Att få snygga skuldror och armar kräver hårt arbete. Den här övningen kombinerar yoga med armhävning.

Så gör du övningen

  • Vila händer och fötter i en planka på golvet. Spänn magmusklerna. Avståndet mellan händerna ska vara något bredare än en axelbredds avstånd och i en rak linje med bröstet.
  • Böj armarna 90 grader.

  • När du sträcker upp armarna igen, skjuter du upp kroppen och tillbaka så att du hamnar med raka ben och rumpan upp. Kom ihåg att hålla huvudet i en neutral nackställning, så att du slappnar av och tittar mot fötterna.

  • Spänn magmusklerna och gå tillbaka till plankan. Repetera.
  • Lätt 7–8 repetitioner.
  • Vältränad 10–12 repetitioner.
  • Muskler som tränas Deltamuskeln, triceps och bröst. Bonus för mage- och kärnmuskulatur.

Se övningen på video här

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background