Liggande tricepspress

Lär dig att göra liggande tricepspress som är en supereffektiv övning för att få snygga och starka skuldror och armar.

Så gör du övningen

  • Ligg på sidan med lätt böjda ben. Placera den övre armens hand på golvet och korsa den andra handen över bröstet.
  • Pressa dig upp med handen i golvet. Kom ner sakta och upprepa. Gör alla repetitioner på ena sidan, byt sedan sida och gör likadant på den andra armen.
  • Lätt 10 repetitioner/sida.
  • Vältränad 12–15 repetitioner/sida.
  • Muskler som tränas Deltamuskeln, triceps och bonus för bröstmusklerna.

Se övningen på video här

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background