Få stark rumpa med lunges

Att göra lunges är en säker väg för att få en stark rumpa. Och om du lägger till en kettlebell till övningen kan du vara säker på att få största möjliga effekt.

Att lunges ingår i I FORMs Booty Camp är föga förvånande - få övningar fungerar bättre när det gäller att trolla fram synliga resultat på kort tid.

Gör så här

  • Håll din kettlebell i vänster hand nära nyckelbenet. Ta ett stort kliv framåt med höger ben och gå upp på tårna med den vänstra foten.
  • Böj benen så att det bakre knäet kommer närmare golvet.
  • Kom ihåg att se till att vikten är jämnt fördelad på båda benen. Tänk på att gå ner långsamt och snabbt upp.
  • När du är på väg upp, ska du tänka på att pressa ifrån med hälen på det främre benet.
  • Tänk på!Vikten på det främre benet ska vara på hälen. Spänn magmusklerna så att överkroppen förblir upprätt under hela övningen.
De mest lästa artiklarna just nu

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background