Få stark rumpa med sidolunges

Utöver en stark rumpa ger den här smarta övningen bättre balans och stabilitet.

Med I FORMs Booty Camp får du synliga resultat på kort tid.

Gör så här:

  • Stå med en kettlebell i vänster hand och håll den nära nyckelbenet.
  • Ta ett steg åt sidan med höger ben och tänk på att fötterna hela tiden ska peka rakt fram.
  • Böj knäna direkt, så att rumpan kommer närmare golvet samtidigt som du för kettlebellen ner mot höger fot.
  • Sätt sedan av, dra kettlebellen upp till vänster nyckelben igen, samla ihop fötterna och upprepa övningen på den motsatta sidan.
  • Tänk på! Det är viktigt att du tänker på att böja knäna, så att det är baken som kommer närmare golvet och inte överkroppen. Tänk också på att ha en rak rygg och puta lite med rumpan när du böjer benet.

Se fler övningar för rumpan här.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background