Få stark rumpa med sidolunges

Utöver en stark rumpa ger den här smarta övningen bättre balans och stabilitet.

Med I FORMs Booty Camp får du synliga resultat på kort tid.

Gör så här:

  • Stå med en kettlebell i vänster hand och håll den nära nyckelbenet.
  • Ta ett steg åt sidan med höger ben och tänk på att fötterna hela tiden ska peka rakt fram.
  • Böj knäna direkt, så att rumpan kommer närmare golvet samtidigt som du för kettlebellen ner mot höger fot.
  • Sätt sedan av, dra kettlebellen upp till vänster nyckelben igen, samla ihop fötterna och upprepa övningen på den motsatta sidan.
  • Tänk på! Det är viktigt att du tänker på att böja knäna, så att det är baken som kommer närmare golvet och inte överkroppen. Tänk också på att ha en rak rygg och puta lite med rumpan när du böjer benet.

Se fler övningar för rumpan här.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background