Få en stark rumpa med swings

När du gör swings särker du både rumpa, baksida lår, mage och armar. Extra bra effekt får du när du gör övningen med en kettlebell.

Följ I FORMs Booty Camp och få synliga resultat på kort tid.

Så gör du

  • Stå med höftbredds avstånd mellan fötterna.
  • Ta tag i kettlebellen och svinga den uppåt med raka armar genom att sträcka benen kraftfullt och skjuta fram höften något.
  • Var noga med att inte överdriva med höfterna. Låt sedan kettlebellen svinga in mellan benen samtidigt som du böjer knäna och skjuter rumpan bakåt tills armarna träffar låren .
  • Sedan svingar du kettlebellen uppåt igen.
  • Obs! Håll ryggen rak under hela övningen.

Se fler övningar för rumpan här.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background