Hejdå fett, hej muskler

Säg hejdå till fett och hej till starkare muskler med 8 veckors power-bootcamp. Drömmer du om att bli av med det ohälsosamma fettet och få större muskler, så gör som Karina och Sabrina, och följ I FORMs effektiva power-bootcamp, som bjuder på massor av styrketräning och nyttig, mättande mat.

Kvinnor står med grönsaker och hantlar

Karina och Sabrina säger hejdå till fett och hej till muskler.

© Jakob Helbig

Det låter kanske lite för bra för att vara sant när vi lovar dig att du både kan bli av med fett OCH få större muskler. Men det ÄR möjligt om du bara väljer rätt plan och ger det åtta veckor där du verkligen satsar allt. Planen står vi för medan veckorna och engagemanget är din egen insats.

Du ska träna tre–fyra gånger i veckan för att bygga upp muskler samt komponera din kost så att du äter dig mätt på färre kalorier än du förbränner så att du kan bli av med fettet. Följer du planen kommer du efter åtta veckor att ha en slankare och starkare kropp som ser bra ut, men ännu viktigare är att den också har blivit betydligt friskare på insidan.

Träning

VIDEOTRÄNING | Klicka här för att komma till videon.

Det är lätt att följa träningsprogrammet där hemma med I FORMs videoträning

Kom enkelt igång med programmet med I FORMs videoträning. Följ bara I FORMs tränare på skärmen så guidas du igenom programmet från start till slut på ett enkelt sätt.

GÅ TILL VIDEON

6 bra anledningar till att testa bootcampen

  • För mycket fett på kroppen är ohälsosamt och bidrar till en ökad risk för livsstilssjukdomar – särskilt om fettet sitter runt dina inre organ.
  • Ju större muskler du bygger upp, desto mer förbränner du, vilket gör det enklare att bli av med fettet.
  • En aktiv livsstil och en starkare kropp ger dig mer energi och gör dig pigg.
  • Träning gör dig på bättre humör eftersom kroppen bildar serotonin och dopamin när du rör på dig och svettas i pannan. Båda ämnena har betydelse för ditt humör. När du tränar utlöser kroppen dessutom endorfiner som också gör dig glad.
  • Du kan också se fram emot en bättre nattsömn. Det beror på att dina muskler slappnar av bättre när de har varit aktiva. När du använt hela kroppen och inte bara huvudet får du en mer naturlig trötthet.
  • När du gör något bra för dig själv och din kropp stärker du också din psykiska hälsa. Du tycker om din kropp mer när du upptäcker att den plötsligt kan prestera mer, och till exempel kan lyfta tyngre vikter eller arbeta längre utan att du blir trött. På samma sätt får du också en positiv boost när du ser dig i spegeln och är mer nöjd med din kropp.

Förhoppningsvis har argumenten givit dig lust att få en friskare och starkare kropp. Bootcampen är en bra utgångspunkt eftersom du både kommer igång med träningen och får en rad hälsosamma kostvanor. Kom dock ihåg att en sund livsstil även innehåller bra nattsömn och låg stressnivå.

De mest lästa artiklarna just nu
Sömn

SCHEMA: Så mycket sömn behöver du

Bröd

Världens nyttigaste och enklaste bananbröd

Nyttig mat

RÄKNA UT: Hur många kalorier behöver jag?

Superfood

Kan du inte heller få ut kärnorna? Vi hjälper dig här!

Dieter

Gå ner i vikt med I FORM Kostplan 1500 kcal

Yogaövningar

Krigare 2

Hälsa

TOPP 10: De bästa källorna till kalium

Hälsa

Varför kan jag inte skilja på höger och vänster?

Träning

RÄKNA UT: Hur många kalorier förbränning min träning?

Kostråd

Vad är ingefära bra för?

Mer om Styrketräning
Styrketräning

Kom till ro med mild motion innan läggdags

Styrketräning

Börja din dag med 10 min mild morgonmotion

Styrketräning

Så här blir din styrketräning effektiv

Styrketräning

Så tränar du med maskinerna på gymmet

Styrketräning

Träna effektivt med hantlar

Styrketräning

Därför är det så viktigt för kvinnor att styrketräna

Styrketräning

5 grundrörelser som din styrketräning bör innehålla

Styrketräning

Är du redo för en träningsutmaning?

Styrketräning

8 veckors bootcamp: Kom i ditt livs form

Styrketräning

Bootcamp: 8 veckors träningsprogram

Styrketräning

Träna på 10 minuter: Här är träningsserien som stärker hela kroppen

Newsletter background
I FORM rekommenderar
Superfood

Kolla in våra bästa recept med rödkål

Förebyggande

Därför är bastu så hälsosamt

Psykologi

Testa dig själv: Är du optimist eller pessimist?

Om I FORM

Lätt att leva sunt: I FORMs träningsuniversum och veckomenyer hjälper dig

Förebyggande

Borde du vara orolig för att du svettas på natten?

Platt mage

Magcamp för nybörjare: Följ det här effektiva programmet och se resultat

Träning

Få mer energi med den här morgonträningen som sträcker ut och stärker

Psykologi

Depressionstest – är du mer än bara nedstämd?

Styrketräning

Nybörjare? Så kommer du snabbt igång med styrketräningen

Träning

Här är de 5 mest populära träningsprogrammen