Kvinna springer och tränar utomhus på trottoarkant
© Jakob Helbig

6 styrkeövningar för löparen

Styrketräning för benen gör dig både snabbare i löparskorna och minskar risken för skador. I FORM ger dig 6 övningar som du kan göra före, under eller efter löpturen.

Älskar du löpning är det smart att även styrketräna benen. Det gör dig både snabbare i löpspåret och ger dig superstarka ben, vilket minskar skaderisken markant. Här får du 6 övningar som du kan göra med hjälp av en kantsten före, under eller efter löprundan.

Kom igång och träna med ett snyggt träningsset! Få topp och tights + 3 nr av I FORM för endast 99:–

4 bonuseffekter av att träna på en trottarkant

  • Du kommer fort märka att du blir mycket snabbare.
  • Du kommer att springa fortare.
  • Du får lättare att springa i backar.
  • Du sänker risken för skador markant.

Få en rak och fin rygg med tre effektiva ryggövningar

Så följer du programmet

  • Gör programmet 3 gånger i veckan. Vila en dag emellan.
  • När du är färdig med första rundan med alla 6 övningar, pausar du i 1–2 minuter. Börja sedan om från början igen.
  • Är du van löpare ska du göra 3 rundor.
  • Är du nybörjare ska du göra 2 rundor.

LÄSARFAVORIT: Kari Traa löparjacka + 3 nr av I FORM – BARA 99:– ! Klicka här >>

Nå ditt mål 2020

Kanske är du intresserad av ...

I FORM tipsar