Så gör du utfall med framåtdriv

Bli en snabbare löpare och få starkare ben genom att göra utfall med framåtdriv på en trottoarkant.

Kvinna gör utfall på trottoarkant

Utfall med framåtdriv

  • Sätt upp den vänstra foten på kantstenen medan höger fot står längst bak på trampdynan.
  • Böj nu det främre knät och kom gärna lite framåt, så att knät sticker ut lite över tårna.
  • Tryck därefter ifrån med hälen på den främre foten och kom upp på sträckta ben igen.
  • Antal: 10 st på varje ben (först 10 st på det ena benet och så 10 st på det andra).

Se övningen på video

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background