Så gör du utfall med framåtdriv

Bli en snabbare löpare och få starkare ben genom att göra utfall med framåtdriv på en trottoarkant.

Kvinna gör utfall på trottoarkant

Utfall med framåtdriv

  • Sätt upp den vänstra foten på kantstenen medan höger fot står längst bak på trampdynan.
  • Böj nu det främre knät och kom gärna lite framåt, så att knät sticker ut lite över tårna.
  • Tryck därefter ifrån med hälen på den främre foten och kom upp på sträckta ben igen.
  • Antal: 10 st på varje ben (först 10 st på det ena benet och så 10 st på det andra).

Se övningen på video

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background