Så gör du sidodips

Gör sidodips på en trottoarkant och få starkare ben.

Kvinna tränar utomhus på kantsten

Sidodips

  • Ställ dig med sidan mot kantstenen med den vänstra foten uppe på kanten och den andra hängande vid kanten.
  • All vikt ligger alltså på vänster ben. Böj nu i vänster knä och sträck fram höger ben.
  • Vänd upp tårna mot skenbenet och doppa ner hälen, så den nästan nuddar marken.
  • Kom därefter tillbaka till startpositionen igen.
  • Antal: 15 st på varje ben (först 15 med den ena foten och så 15 med den andra).

Se övningen på video

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background