Så gör du sidodips

Gör sidodips på en trottoarkant och få starkare ben.

Kvinna tränar utomhus på kantsten

Sidodips

  • Ställ dig med sidan mot kantstenen med den vänstra foten uppe på kanten och den andra hängande vid kanten.
  • All vikt ligger alltså på vänster ben. Böj nu i vänster knä och sträck fram höger ben.
  • Vänd upp tårna mot skenbenet och doppa ner hälen, så den nästan nuddar marken.
  • Kom därefter tillbaka till startpositionen igen.
  • Antal: 15 st på varje ben (först 15 med den ena foten och så 15 med den andra).

Se övningen på video

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background