Så gör du gående utfall

Stärk dina benmuskler och minska skaderisken vid löpning med gående utfall.

Kvinna gör utfall utomhus

Gående utfall

  • Börja med att stå på kantstenen på höger fot och lyft vänster ben. Ta nu ett stort steg framåt med vänster ben, och sätt foten på kantstenen längre fram.
  • Böj knät så du nästan träffar kantstenen – den bakre högerfoten ska upp på tå och höger knä ska så långt ner som möjligt.
  • Tryck därefter ifrån och ta ett så stort steg framåt som möjligt med den andra foten.
  • Antal: 20 steg totalt.

Se övningen på video

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background