Så gör du gående utfall

Stärk dina benmuskler och minska skaderisken vid löpning med gående utfall.

Kvinna gör utfall utomhus

Gående utfall

  • Börja med att stå på kantstenen på höger fot och lyft vänster ben. Ta nu ett stort steg framåt med vänster ben, och sätt foten på kantstenen längre fram.
  • Böj knät så du nästan träffar kantstenen – den bakre högerfoten ska upp på tå och höger knä ska så långt ner som möjligt.
  • Tryck därefter ifrån och ta ett så stort steg framåt som möjligt med den andra foten.
  • Antal: 20 steg totalt.

Se övningen på video

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background