Så gör du 1-benstouch

Få upp pulsen med 1-benstouch och stärk dina ben, så du kan springa ännu fler kilometer.

Kvinna gör styrketräning utomhus

1-benstouch

  • Ställ dig med vänster fot uppe på kantstenen, höger ben lättat från marken och du står upprätt.
  • Böj nu vänster ben, luta dig framåt och rör vid vägen framför dig med höger hand.
  • Se till att hela foten hela tiden är kvar i marken, så du inte lättar från hälen. När du har nuddat vid vägen med handen, pressar du ifrån med benet och kommer upp i stående igen.
  • Antal: 10 st (först 10 med det ena benet böjt och så 10 med det andra).

Se övningen på video

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background