Så gör du 1-benstouch

Få upp pulsen med 1-benstouch och stärk dina ben, så du kan springa ännu fler kilometer.

Kvinna gör styrketräning utomhus

1-benstouch

  • Ställ dig med vänster fot uppe på kantstenen, höger ben lättat från marken och du står upprätt.
  • Böj nu vänster ben, luta dig framåt och rör vid vägen framför dig med höger hand.
  • Se till att hela foten hela tiden är kvar i marken, så du inte lättar från hälen. När du har nuddat vid vägen med handen, pressar du ifrån med benet och kommer upp i stående igen.
  • Antal: 10 st (först 10 med det ena benet böjt och så 10 med det andra).

Se övningen på video

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background