Promenad med svettdrypande swings

Knyt promenadskorna noga, här ska du ut och gå 45 minuter i högt tempo. Gång är utmärkt motion, speciellt om du håller tempot uppe och använder armarna intensivt medan du går.

Och grabba en kettlebell när du är tillbaka!

© iStock

Träningspass

Uppvärmning Gå de första 5 minuterna i måttligt tempo och öka sedan farten. Svinga ordentligt med armarna under tiden. Du ska helst gå minst 6 km i timmen, använd eventuellt GPS-klocka eller en app på din smartphone för att hålla tempot. Fokusera på att gå så snabbt som möjligt - dock utan att springa eller tävlingsgå.

Swings När du har gått klart, greppar du direkt din kettlebell och gör 20 swings. Du får gärna ta pauser under tiden, men gör så få som möjligt. Nybörjare svingar med 8 kg och avancerade med 12 kg.

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background