Cykling: Tour de puls

Cykling är en mycket bra träningsform som är skonsam mot dina leder.

Ta på dig cykelbyxorna, hoppa upp på cykeln och föreställ dig att du är en Tour de France-cyklist som ska trampa upp på bergen så snabbt som möjligt.

Träningspass

Uppvärmning Värm upp med 5 km cykling i ett bra tempo. Tänk på att det är uppvärmning, du ska bli varm i kroppen men inte alls känna dig pressad.

Program Du ska cykla 15 km totalt, fördelat på 5 rundor à 3 km. Den första kilometern kör du på en platt väg, den andra i motlut (men du ska kunna sitta ner i sadeln) och den sista kilometern ska du stå upp med massor av belastning och verkligen trampa igenom. Upprepa 5 gånger totalt. Avsluta med 5 km lugn cykling.

OBS! Det här träningspasset kan även genomföras på motionscykel på gymmet!

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background