Det här träningspasset ger dig samma hälsofördelar som om du hade sprungit 5 km.

Simning - träningspass för löpare

Simning är allsidig träning. Du tränar din motoriska förmåga och rör dina leder i positioner som du oftast inte gör till vardags.

4 april 2014 av Michelle Kristensen

Träningspass


  • Uppvärmning Simma 250 meter i valfri stil.

  • Program
    1. Progressiv simning: 4 x 25 meter. Simma lugnt de första 25 meterna. Skruva sedan upp farten, så du simmar de sista 25 meterna i ett högt tempo.
    2. Benspark: 4 x 25 meter. Håll i en kickboard med båda händerna och gör crawlsparkar med benen. Du får bara använda benen. Gör ev en liten paus efter var 25:e meter.
    3. Pyramidsimning: 50-100-150-200-150-100-50 meter. Börja simma 50 meter så snabbt du kan. Pausa sedan 30-60 sekunder innan du simmar 100 meter, pausa 30-60 sekunder igen, osv.
  • Avslutning: Simma 4 x 25 meter så snabbt du kan. Välj den simstil som du bäst får upp pulsen med och gör så få pauser mellan de 25 meterna som möjligt.

Nå ditt mål 2019!

Kanske är du intresserad av ...

I FORM tipsar