Simning - träningspass för löpare

Simning är allsidig träning. Du tränar din motoriska förmåga och rör dina leder i positioner som du oftast inte gör till vardags.

Det här träningspasset ger dig samma hälsofördelar som om du hade sprungit 5 km.

Träningspass

  • Uppvärmning Simma 250 meter i valfri stil.
  • Program
    1. Progressiv simning: 4 x 25 meter. Simma lugnt de första 25 meterna. Skruva sedan upp farten, så du simmar de sista 25 meterna i ett högt tempo.
    2. Benspark: 4 x 25 meter. Håll i en kickboard med båda händerna och gör crawlsparkar med benen. Du får bara använda benen. Gör ev en liten paus efter var 25:e meter.
    3. Pyramidsimning: 50-100-150-200-150-100-50 meter. Börja simma 50 meter så snabbt du kan. Pausa sedan 30-60 sekunder innan du simmar 100 meter, pausa 30-60 sekunder igen, osv.
  • Avslutning: Simma 4 x 25 meter så snabbt du kan. Välj den simstil som du bäst får upp pulsen med och gör så få pauser mellan de 25 meterna som möjligt.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background