Intervaller på crosstrainer

Intervallträning boostar både din form och efterförbränning och är mindre tidskrävande än löpning.

Men det kräver att du kan pressa dig själv och fortsätta, även om det blir tufft och gör ont.

Träningspass

Uppvärmning Börja med 10 minuters uppvärmning på crosstrainern då du svettas utan att få mjölksyra i musklerna.

Program Öka sedan tempot och fortsätt så snabbt du kan i 1 minut, följt av 1 minut då farten sänks. Detta upprepar du 6 gånger. När du ökar farten ska du känna att lungorna nästan sitter uppe i halsen och du ska bara klara att säga enstaviga ord. När tempot sänks ska du inte slappna av utan fokusera på en normal andning igen.

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background