Löpning och low carb kostplan vecka 1 & 2

Under de två första vckorna gäller det framför allt att hålla koll på kolhydratintaget. Ta bort alla onödiga kolhydrater från kylskåpet och håll ett extra öga på stärkelserika kolhydrater som pasta, bröd och ris.

Följ I FORMs skräddarsydda plan med löpning och low carb och få snabba och hållbara resultat.

Detta kan du förvänta

I början kan kroppen ha svårt att vänja sig vid färre kolhydrater och den intensiva träningen.

Räkna därför med att du är trött tidigare på kvällen än vad du är van vid. Den extra sömnen är mums för kroppen, som snabbt blir starkare. Utöver att justera måltidernas sammansättning eliminerar planen även allt småätande som du annars lätt ägnar dig åt mellan dagens måltider.

I början kan det ge lite abstinens och hungersignaler, och det kan vara svårt att känna av om det är riktig hunger eller bara sug/gammal vana. Var ståndaktig. Det kommer att minska.

Vill du minska på kolhydraterna? Här är de läckraste low carb-recepten!

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background