Löpning och low carb kostplan vecka 1 & 2

Under de två första vckorna gäller det framför allt att hålla koll på kolhydratintaget. Ta bort alla onödiga kolhydrater från kylskåpet och håll ett extra öga på stärkelserika kolhydrater som pasta, bröd och ris.

Följ I FORMs skräddarsydda plan med löpning och low carb och få snabba och hållbara resultat.

Detta kan du förvänta

I början kan kroppen ha svårt att vänja sig vid färre kolhydrater och den intensiva träningen.

Räkna därför med att du är trött tidigare på kvällen än vad du är van vid. Den extra sömnen är mums för kroppen, som snabbt blir starkare. Utöver att justera måltidernas sammansättning eliminerar planen även allt småätande som du annars lätt ägnar dig åt mellan dagens måltider.

I början kan det ge lite abstinens och hungersignaler, och det kan vara svårt att känna av om det är riktig hunger eller bara sug/gammal vana. Var ståndaktig. Det kommer att minska.

Vill du minska på kolhydraterna? Här är de läckraste low carb-recepten!

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background