Morgonyoga: 5 övningar som ger ro och energi

Morgonen är bästa tiden för yoga. Ta en kvart och börja dagen med de här fem lugnande övningarna som ger energi och håller dig i balans hela dagen.

Morgonyoga

MORGONYOGA Att göra yoga på morgonen är ett perfekt sätt att börja dagen.

Morgonyoga

Ett speciellt tillstånd av lugn och inåtvänd ro finns i din kropp när du vaknar på morgonen. Det ska du utnyttja: Precis då har du en perfekt tidpunkt för att utöva yoga och meditation. Dessvärre använder få av oss den här unika möjligheten att börja dagen med en energigivande och rofylld stund. I stället gör vi våld på oss själva genom att störta upp ur sängen och skynda oss ut genom dörren med spända axlar och ytliga andetag.

En liten stund räcker Morgonyoga behöver inte vara ett intensivt 2-timmarsprogram. Det kan bestå av några få övningar som känns som en kärleksfull morgonyogakram för hela ditt nervsystem och håller dig stressfri hela dagen. På så vis kan du möta dagens utmaningar med en rörligare kropp, djupare andetag och ett balanserat nervsystem.

Klicka här och läs mer om yoga och få yogaprogram

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background